Over mij – Jan Brooijmans

Al sinds het begin van mijn loopbaan houd ik me bezig met marketing en data analyse. Eerst als marktonderzoeker in digitale media en commerce, tegenwoordig als zelfstandig ondernemer in business analytics.

Mijn specialisme is het combineren van de hardere kant van statistiek en analyses met de zachtere wetenschap van gedrag. Mede op basis van mijn kennis in gedragspsychologie gebruik ik design thinking hoe mensen diensten en producten moeten ervaren (user experience), specifiek voor het toepassen van analyse en rapportages.

Projecten vragen soms om verschillende expertises, daarom werk ik met een vast team van professionals die ik inschakel bij projecten als dat nodig is. Denk daarbij aan een ontwikkelaar, datawarehouse administrator, data scientist en dashboard bouwers. Op deze manier heb ik goede resultaten opgeleverd met gestandaardiseerde dashboards die ververst worden op basis van een connectie naar een API. Ook heb ik implementaties van een BI (Business Intelligence) platform gemanaged met de hulp van ervaren specialisten.

Mijn grootste passie blijft het horen van nieuwe verhalen van mensen hoe zij bezig zijn met data of een complexe uitdaging met data hebben. Alhoewel de principes en oplossingen die ik toepas veel op elkaar lijken, is ieder project toch anders omdat de mensen en de cultuur van ieder bedrijf anders zijn. Dat vraagt iedere keer om een aantal maatwerk aanpassingen in ieder project en dat is een mooie puzzel om in elkaar te leggen.

Omdat ik geloof in kennis delen bied ik gratis een vrijblijvende intake aan. Dan geef ik je inzicht in wat je met data kan bereiken en maken we meteen op een prettige manier kennis met elkaar. Ik geef je ook concrete adviezen hoe je daarmee aan de slag zou kunnen gaan en wat voor resultaten je kunt verwachten. Je weet dan meteen of ik je zou kunnen helpen om jouw data te ontsluiten en te interpreteren.



Hieronder een korte opsomming van mijn vaardigheden en ervaring:

Vaardigheden

  • Data Analyse
  • Analyse & data strategie in marketing, sales, HR en performance in het algemeen
  • Koppelingen met databases, API’s, spreadsheets en alle andere applicaties en tools
  • Implementatie van analyse & rapportage tools
  • Design en bouw van dashboards en rapportages (Tableau, Power BI, etc.)
  • Data science & AI gedreven projecten
  • Coaching en begeleiding van teams
  • Trainingen

Ervaring

  • Voorspellende analyses in een applicatie voor personeelsbeleid
  • Koppeling Carerix API en Carerix dashboards
  • Verbetering performance sales managers obv data-gedreven processen
  • Data-driven digital marketing
  • Standaard koppeling met commerce platformen en KPI dashboards
  • Regionale Arbeidsmarkt monitor, met krapte, vraag en aanbod
  • Eenmalige analyses en advies voor strategisch of praktisch vraagstuk
  • Product owner Tableau Server (BI platform)
  • Coaching van analisten in een team
  • Trainingen van tools aan eindgebruikers
  • Vertaling van business vragen naar data en IT requirements